This post has been de-listed
It is no longer included in search results and normal feeds (front page, hot posts, subreddit posts, etc). It remains visible only via the author's post history.
Hoi allen!
Sinds een anderhalve week heb ik een probleem op marktplaats. Ik heb een product gekocht, netjes betaald via Ideal en toen werd het stil. Omdat het rond de paasdagen was heb ik een tijdje afgewacht. Na enige tijd kreeg ik bericht van de verkoper dat de betaling nog niet binnen was en dat hij daarom ook nog niets verzonden had. Geen probleem, dacht ik.
Na een week kreeg ik weer bericht van de verkoper, hij had nog steeds geen betaling ontvangen. Ik heb hierop actie ondernomen: gechat met Marktplaats en het bedrijf wat voor hun de iDeal betalingen voltooid (Online Payments Platform). Van zowel Marktplaats als Online Payments Platform kreeg ik nul op rekest. Vanwege privacy (?) mogen ze geen actie ondernemen.
Er is dus ergens 50 ballen verdwenen. Op mijn rekeningoverzicht is die 50 euro afgeboekt naar een Rabo rekening, en dat is (heb ik via Google achterhaald) het rekeningnummer van Online Payments Platform. Het staat dus op een tussenrekening.
Nu komt de crux: eergisteren kreeg ik bericht dat het bedrag uitbetaald is door de kopersbescherming, een automatisch systeem dat na 7 dagen de betaling (zonder tegenbericht) sowieso uitbetaalt aan de verkopende partij. Nu zou de verkoper toch zijn geld moeten krijgen, zou je denken.
Nu claimt hij nog steeds geen geld te hebben ontvangen.
Ik heb een beetje het idee dat ik hier gescamd wordt ofzo. Is dit een manier om mij meer geld af te troggelen of zo? Of onder druk te zetten? Ik ben hier nu meer dan een week mee bezig en een beetje klaar mee.
Is er nog iets wat ik kan doen? Heeft iemand soortgelijke ervaringen? ik hoor het graag! Dank alvast!
Subreddit
Post Details
- Posted
- 1 year ago
- Reddit URL
- View post on reddit.com
- External URL
- reddit.com/r/nederlands/...