New filters on the Home Feed, take a look!
view details

This post has been de-listed

It is no longer included in search results and normal feeds (front page, hot posts, subreddit posts, etc). It remains visible only via the author's post history.

471
vine Black Friday și am o rugăminte la voi
Post Flair (click to view more posts with a particular flair)
Post Body

Salutare ☺️

Se apropie black Friday, unele magazine au anunțat deja "cele mai mari reduceri ale anului" și cred că mulți dintre noi ne am făcut o listă cu ce am vrea sa cumpărăm (in cel mai bun caz).

Lucrez in domeniul de comerț online și am avut ocazia să observ comportamentul consumatorului in Romania.

Pe scurt: - nu se informează bine despre produsul pe care urmează să îl achiziționeze; - se bazează pe faptul că poate să facă retur prelungit (mai ales la site-urile precum eMag și similare unde este 30 zile); - are așteptări foarte mari de la produse entry level (preț mic); - nu citește manualul de utilizare in proporție de 65% la produsele electronice și peste 80% la produsele non electronice; - nu știe care sunt drepturile sale: garanție 24 luni, retur legal 14 zile, obligativitatea să primească factura, obligativitatea să primească manual de utilizare in limba română, etc.

Acestea fiind spuse, vreau sa spun și ce am observat post-vanzare:

  • extraordinar de multi oameni comandă produsele, le folosesc și le returnează in perioada permisă, in condiții de igienă precare - de exemplu ondulatoare, aspiratoare, căști pentru telefon - primite cu păr, ceara de urechi, diverse altele de ale corpului;
  • datorita programelor de tipul "Genius", oamenii consuma mult mai mult lucruri de care nu au nevoie; își dau seama că nu folosesc produsul după 30-40 de zile și apoi îl returnează; in majoritatea cazurilor, aceste produse nu pot fi revândute că și resigilate, deci ajung sa fie date la reciclat (in cel mai bun caz);
  • deoarece manualul de utilizare nu este citit, mulți clienți apelează la serviciile cu clienții pentru întrebări despre factura, cum se deschide/închide produsul, și în general întrebări de genul "cum fac X?";
  • review-uri negative deoarece clientul nu a citit specificațiile produsului (de exemplu o pereche de căști wireless Xiaomi, clientul nu citește descrierea produsului și se așteaptă să se încarce wireless, când denumirea implica utilizarea fara fir, nu încărcarea wireless, clientul revine și acordă un review de 1-2-3 stele cu un scurt comentariu de tipul "dezamăgit", din care nu poți afla foarte multe ca și viitor cumpărător, dar nici Xiaomi nu afla vreun feedback util, să știe să modifice titlul în căști fara fir probabil pentru a se înțelege mai bine utilizarea căștilor).

Ce rugăminte am, daca se poate ☺️:

Va rog, daca puteți..

• Informati-va despre produsele pe care doriți să le achiziționați, vedeți dacă sunt compatibile cu telefonul vostru sau cu stilul vostru de viață, înțelegeți ce vreau sa zic ☺️.

• Va rog gândiți-va cat efort este in spatele unui singur retur: preluarea de curier care consuma combustibil, angajatul care preia returul, etichetarea acestuia, înscrierea Intr o bază de date, iar apoi ori trimiterea la reciclat (produsul devine deșeu, deci deja am poluat inutil din cauza neatenției, lucru ușor de evitat) sau trimiterea către departamentul care se ocupa de resigilate unde alte persoane trebuie să evalueze și să înscrie produsul in baza de date pentru a putea fi vândut.

• Atunci când returnați ceva, care chiar nu vi se potrivește chiar dacă ați depus mult efort pentru a alege acel produs, va rog gândiți-va și la persoanele care va preiau produsul (cum am descris mai sus). Știu situații în care s-au trimis înapoi aparate de tuns cu par, lenjerie intima folosita, căști pline de ceara de urechi, produse defecte (utilizate, crăpate și trimise retur).

• Citiți manualul de utilizare.

• Faceți o lista cu ce aveți nevoie, ce doriți să faceți cadou.. astfel puteți vizualiza ce urmează să achiziționați și dacă se încadrează în bugetul nostru.

Mersi!

Dacă aveți întrebări legate de subiect, va ascult și încerc să răspund.

PE SCURT: faceți lista de cumpărături pentru Black Friday și asigurați-vă că achiziționați produse la care ați citit specificațiile, pentru a evita returnarea acestora. Gândiți-va la amprenta asupra mediului atunci când cumpărați impulsiv: ce presupune un retur dar și o comanda. "Have in mind" că returul vostru este procesat de un om, nu returnați produse utilizate (cu urme de par, ceara, etc.) sau stricate.

Duplicate Posts
2 posts with the exact same title by 1 other authors
View Details
Author
User Disabled
Account Strength
0%
Disabled 4 months ago
Account Age
4 years
Verified Email
Yes
Verified Flair
No
Total Karma
4,216
Link Karma
1,055
Comment Karma
2,890
Profile updated: 3 days ago

Subreddit

Post Details

We try to extract some basic information from the post title. This is not always successful or accurate, please use your best judgement and compare these values to the post title and body for confirmation.
Posted
2 years ago